Préstec

Aquest servei és gratuït i obert a tota la població.

Per gaudir d’aquest servei s’haurà d’estar en possessió del carnet de biblioteca, que serà imprescindible per a retirar qualsevol document.
Cada usuari es podrà emportar en préstec fins a 30 documents  (15 llibres + 5 revistes + 5 cd's + 5 dvd's ), dels quals 2 poden ser novetats, per un termini de 30 dies .
Els documents es comptaran per codis de barres, és a dir, cada codi de barres correspondrà a un document.  

Passat el termini de 30 dies, qualsevol document en préstec pot ser renovat fins a 2 vegades sempre que no hi hagi cap reserva feta per un altre usuari i no s’hagi sobrepassat la data de devolució del document. La pròrroga es podrà efectuar:

  • Personalment, al taulell de préstec
  • Per telèfon: 972358033
  • Per correu electrònic (biblioteca@blanes.cat)
  • Miitjantçant el catàleg Argus, registrant-s'hi prèviament com a usuari.


Preguntes freqüents

  1. Puc reservar documents que estiguin disponibles o prestats?
    Pots reservar documents del nostre fons que figurin com a disponibles al catàleg. Ho podràs fer per telèfon  i per correu electrònic.
  2. Hi ha un límit de temps per a fer un préstec?
    Sí, el servei de préstec acaba 15 minuts abans del tancament de la biblioteca.
     
  3. Tinc alguna sanció si torno els llibres tard?
    Sí, el sistema informàtic aplicarà un punt de penalització per dia de retard i per document en préstec, i bloquejarà el teu carnet automàticament durant 15 dies per cada bloc de 90 punts. Això vol dir que no podràs treure documents en préstec fins que el sistema ho permeti. Recorda que si tens adreça electrònica et podrem enviar avisos recordatoris 3 dies abans de la finalització del termini de préstec
     
  4. I si no puc retornar un document perquè la biblioteca està tancada?
    Sempre pots retornar el document. Si la biblioteca està tancada pots fer servir la bústia de devolució que es troba a la façana principal de l'edifici
     
  5. Puc retornar documents d'altres biblioteques?
    En principi, sí, es poden retornar documents de les biblioteques públiques de Catalunya, tret de les municipals de Barcelona.
    Tampoc no es podran retornar en aquesta biblioteca documents de biblioteques universitàries, escolars o de fora de Catalunya
     
  6. Què passa si perdo un document?
    En aquest cas hauràs de comprar un altre exemplar de les mateixes característiques o, si el document està descatalogat i no es troba a les llibreries, comprar un altre del mateix preu i triat per la biblioteca. Si no fos possible l'adquisició de cap document s'haurà de satisfer a la biblioteca la taxa corresponent en concepte de perdua d'un document.
    Les taxes fixades per al 2017 són les que figuren a les ordenances fiscals :

 

 

ALTRES MODALITATS DE PRÉSTEC

« Pàgina anterior

Comparteix aquesta informació:
Comparteix a Twitter Comparteix a Facebook Delicious Comparteix per e-mail Imprimir
Delegat protecció de dades Privacitat Avís legal

Disseny i programació web a càrrec del Servei de Biblioteques de la Diputació de Girona

Youtube
Face
Twit
Flickr
Pinte
Insta